Båttur

Hejsan :)

Usch, vi har regn idag. Hatar det! Inge kul att släpa ut Nellie i kallt blött gräs. Dels för att hon fryser så men sen får man ju med sej en blöthund in vilket inte alltid är så kul :p Med det sagt förstår ni hur mycket jag gruvar mej för vintern. Snö, is och slask. Vill inte! Måste fixa en varm tröja till henne.

Helgen var det ja, hann aldrig skriva nått om den igår då jag blev dålig på eftermiddagen.
Vi for iallafall upp till AL som det var tänkt, dom kom och hämtade oss. Dock blev det lite sent upp så det hanns inte med det som var tänkt på Fredagen. Men jag och K hann åka lite båt iallafall innan solen gick ner. Nellie fick vara kvar hos AL då det var så kallt. Det hade gått bara bra så det var skönt :)
Vi sov över där så på Lördagen fick hon däremot följa med. Till en början fick hon sitta i min famn för att se vad tusan vi var ute på. Men sen fick hon krypa ner i buren på golvet där hon somnade nästan på en gång. Söthunden! Så lätt att ha henne med för hon finner sej i allt och bara lägger sej ner och somnar :p
Vi lade till vid en strand på en ö för att bada lite. Nellie var den som badade först, simmade som tusan. Haha. Väldigt otippat då jag inte trodde att hon ville utan satte fast kopplet i en stubbe för att jag skulle kunna bada utan att hon sprang iväg. Men hon drog som tusan och skulle med ut så då fick jag allt kliva upp och låta henne gå i. Men sen frös hon när hon kom upp, helt sjukt vad hon skakade. Så jag stod med henne inlindad i en handduk tills hon fick upp värmen. Sen fick hon krypa in i buren med filten medans jag och K badade.
Otroligt fin dag var det - båt, bad, sol och finväder. Älska!

Nellie fick vara lös ute på deras gård förresten, helt utan koppel. Ni kan ju tänka er vilken befrielse hon tyckte det var. Haha. Sprang runt lycklig som tusan men hade alltid koll på var jag var någonstans. Lyssnade rätt bra på inkallning och var väldigt duktig :) Känns jobbigt att inte kunna ha henne lös här hemma också, men här är det bilar, människor och rörelse överallt så jag tror inte att det skulle fungera. Trist. Men när hon blir lite äldre så att det går att lita på henne till 100% så går nog det med. Men idag - icke.

Nu ska jag ta och återställa min telefon, känns inte alltför kul men det måste göras. Bara att hoppas på att de problem som nu finns rättas till genom det :)

Bilder från helgen kommer hääär:


Båten :)










Ekolod - 22,7 meter djupt, 16,7 grader i vattnet och massa fisk :p


Myspys <3




Buren på golvet under ratten, där sov hon göött :)


Helt sjukt fin dag!


Friiiiiheeeeet ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0