Tillbaka på jobbet.

Hejhej.

Nu sitter jag på jobbet och min sötnöt är hemma själv. Jag har väl någotsånär hunnit kolla igenom alla mejl och nya processer som kommit under semestern men det mesta kommer nog med tiden. Man är ju branog ringrostig nu kan jag lova :p Även de enklaste saker blir svåra :p
Usch, inte ens jobbat en dag och längtar redan till ledighet. Mer semester tack! Hemsk tanke då det är ett år till man får semester nästa gång.
Men vi har haft fem veckors underbar semester jag och min gojänta. Man får se tillbaka på dom de gånger de känns riktigt jävligt att jobba helt enkelt :)

Helgen har varit hur bra som helst iallafall så även den kan man glädja sej åt :)

Lördagen - For upp till AL för att vi trodde att det skulle bli bra väder så att man kunde åka lite båt och bada. Dock var vädret riktigt tråkigt när vi kom upp. Grått, blåsigt och trist. Men efter nån timme så sprack det upp och blev fint. Då for vi ner till stranden och åkte lite båt. Vattenskidor provades det att åka men det gick inte så bra. Så då åkte vi ring efter båten istället, det testade även jag. Fy tusan va kul det var, helt jävla sinnessjukt roligt. Mör i kroppen var man efteråt men det var det lätt värt. Höll mej kvar på ringen också så jag behövde aldrig doppa mej :p Jag hade lånat ut Nellies bur till pappa så hon fick åka i mitt knä upp. Men sen i båten så fick hon ligga i min väska (en stor bag). Så snart båten var igång så la hon sej ner och somnade, stannade vi till så vaknade hon och undrade vad tusan vi höll på med. Direkt när vi for vidare somnade hon igen - söten! Efter båtturen for vi hem till AL och satt och pratade en massa. Blev sedan bjuden på tacos och sen paj till efterrätt, underbart gott! Tack för det :) <3

Söndagen - Städade hela lägenheten, inte det lättaste med en hund som är rädd för dammsugaren men det var inte mycket att göra något åt då jag verkligen var tvungen att göra det. En liten olycka inne och sen låg hon och gömde sej inne i bädden, usch! Stackarn, men det är bara att öva på den biten så förstår hon att dammsugaren bara låter illa men är helt ofarlig :p Vid fyra åkte vi hem till familjen iallafall. Mamma och lillebror hade kommit hem från utlandsresan så då ville dom bjuda på mat. Surströmming stod på menyn så jag tackade knappast nej :p Tokgott och toktrevligt :) <3 Dock flyttade Nellies bästa kompis Lisa igår, så Nellie var inte så glad. Sprang runt och letade efter henne hela tiden. Otroligt tråkigt faktiskt.

Ikväll är det dags för första träffen på valpkursen också - späääännande! :)

Ha en fortsatt bra dag :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0