Tröttmössa

Hej :)

Blev aldrig nått bloggat igår då jag kom hem sent och var så himla trött så kastade mej i soffan direkt när vi kom hem :p

Blev iallafall varken båtåkande, bad eller sol igår. Otroligt tråkigt faktiskt då det var det man var inställd på. Skitväder, kallt och tokblåsigt. Men det var trevligt ändå :) Vi satt inne och umgicks istället och var bara ut en liten sväng :) Fikade och käkade även middag där innan vi for hem. Deras hund ignorerade återigen Nellie totalt så vi lät det vara så :) Hon visade att hon accepterade att Nellie var där men att hon inte ville ha nått med henne att göra typ. Pratade med en hundkunnig som rekommenderade oss att låta det vara så att det inte slutade med att deras hund blev hundilsk. Detta kunde nämligen hända om vi tvingade Nellie på henne.

Påväg hem stannade vi till hos mina föräldrar då jag skulle klippa håret på lillebror samt klippa och färga håret på mamma. Dock blev det inte så då det ramlde in besök utan jag for hem istället.

Idag däremot blev det frisördags. Himlans fint blev det, förjävla bra på detdär jag ;p Helt självlärd är jag också :)
Det sägs ju till exempel att man inte är en riktigt lastbilschaufför förrän man kört tipp. Då kan man likna det med att man inte skulle vara en riktigt frisör förrän man klippt sej själv i fingret. Med detta ville jag få sagt att jag nu är en riktig frisör då jag faktiskt klöpp mej i fingret för första gången idag :p Inte mycket men ändock :p

Förresten så har Nellie fått in snitsen på att hoppa upp själv i soffan nu. Två gånger har hon lyckats hittills :p Jag har inte sett hur hon gör men helt plötsligt två gånger när jag kommit in i vardagsrummet så har hon suttit uppe i soffan.
Med andra ord så kan hon snart även hoppa upp i sängen. Så då gäller det att vara hård då jag helst inte vill att hon sover där utan i sin egen bädd. Önska mej lycka till då hon antagligen kommer passa på direkt när jag somnat och inte kan säga till henne :p

Näe, nu ska jag fortsätta titta på tv sen blir det nog till att sova, är riktigt trött nu. Nellie sover så sött på min fot i detta nu, så jäkla skönt ser det ut :)

Godnatt.


Sovande missar med en sovande Nellie mitt i idag :p


Sötnosarna sover näääära :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0