20 dagar kvar

Godmorgon :)

Wiiiiiiiie, det är bara 20 dagar kvar nu. Hur underbart är inte det? AAAAAH :D Jag blir så glad när jag tänker på det, alldeles lycklig i själen ;p 20 dagar och 15 arbetsdagar kvar till semester och Nellie-hämtning! :D

Gårdagen kära vänner, gårdagen..
Vid kvart över nio ungefär tog jag och lillebror bilen och for mot Gävle. Bilen som jag för övrigt städade ur och putsade rutorna på igår - mycket fint blev det :) Sen pumpade vi däcken och tankade. Den fick lite omsorg med andra ord.
Iallafall, resan dit gick bra - såklart eftersom att jag satt bakom ratten, höhö :p
Väl där så möttes vi av en otroligt glad mamma-hund. Hon var hur glad som helst över att träffa mej igen sa EL - sötvovven!
Nellie var väldigt trött när vi kom dit, det var dom väl egentligen hela bunten. Dom hade varit vaken en del under natten så det var väl förståeligt att dom var trötta. 4 sov i valphagen och 2 under deras vardagsrumsbord. Självklart var Nellie en av dom som gömde sej under bordet (de har ett bord som det är kanske max en decimeters utrymme under). Fick plocka fram henne många många gånger för hon ville inte riktigt hälsa, hon orkade inte med det. Men hon var himlans goo när hon var i knät eller famnen - det diggade hon väldigt mycket. Men släppte man ner henne på golvet sprang hon och gömde sej fort som tusan :p Redan nu känner jag att jag älskar den hunden, redan innan hon ens är hemma hos mej.
Testade förresten halsband och koppel på henne för första gången igår också - behöver jag säga att det inte var uppskattat?! Jisses så sur och ledsen hon blev..
Knäppte kanske 100 kort på Nellie och det var hur många som helst som blev tokbra - känns väldigt bra må jag säga ;) Tack för lånet av kameran förresten K! :)
Skulle så gärna vilja visa upp dom här men jag har bestämt att jag inte ska göra det förrän hon är hemma hos mej. Så ni får hålla till godo :p
Jag och lillebror hade iallafall en toppendag i Gävle. Massa fika, gotta , shopping, skratt och mys. Tack för det, jag älskar dej lillebror <3

MMS:ade iallafall en bild på Nellie till min polares (även kallad chihuahua-experten och K) mamma AL som är helt till sej över att jag ska skaffa en liten vavva-valp. Dom har ju, som jag redan tidigare berättat, en chihuahua så det kanske har med det att göra :p Så att deras lilla donna får nån att leka med och smaka lite på :p Somsagt så hoppas jag verkligen att Nellie och deras donna kommer gå bra ihop, det vore minst sagt skönt! AL längtar iallafall tokmycket tills hon får träffa min Nellie och det gör mej så himla glad. Jisses så jag diggar den kvinnan ska ni veta! <3 Tror för övrigt att vi ska åka hoj upp och hälsa på henne/dom idag, eller om vi möts på halva vägen och tar en fika där, det är inte bestämt. Men det ska bli skönt, det var alldeles för länge sen nu tycker jag.

Lördagen var jag ju hem till familjen och käkade plankstek som sagt - hur underbart gott som helst. Som vanligt :p Annars har helgen bjudit på en del turbulens men ja, så kan det tydligen vara..

Näe, nu ska jag jobba. Helvetesdag idag, dom som planerar här har gett 5/7 agenter semester, fattar ni?! FEM av SJU! Idioti! Så det är minst sagt körigt idag, eller skulle vara om telefonerna fungerade. Ingen får nått samtal - hur underbart är inte det?! :p Hoppas dom inte får igång det på hela dagen - inte direkt så att man skulle klaga :p

Hörs lite senare. Ska ladda upp en bild på lite av det jag shoppade till Nellie igår tänkte jag, men det får bli lite senare som sagt :)


Kram
Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0