Dag 1

Hej på er :)

Tänkte bara att jag skulle kika in en snabbis för att uppdatera er lite om läget nu medan när Nellie sover :)

Det går jättebra. Mycket bättre än förväntat faktiskt :p
Jag var orolig för natten men det var inga problem alls. Hon sov som en stock i sin säng hela natten förutom vid halv fyra då hon väckte mej för en kisspromenad :p Sen sov vi till halv åtta ungefär tror jag. När vi skulle lägga oss ville hon väl inte riktigt det utan då ville hon leka. Men då jag inte ville uppmuntra lek på natten la jag mej ändå och somnade. Sen när jag vaknade till en timme senare så låg hon och sov i sin bädd. Med andra ord hade hon gått och lagt sej i den alldeles själv. Duktiga tjejen! <3

Det går bättre och bättre i kopplet också. Har märkt att det går bättre när väglaget är torrt, är det blött skakar hon och vill inte alls gå. Det regnade lite i morse och det var inte alls poppis att gå i, men sen när det var torrt gick det mycket bättre. Men vi får träna på att på blött väglag helt enkelt - i ett land som detta läre ju inte det vara något större problem :p

Idag har vi inte gjort mycket. Då vi fortfarande håller på att lära känna varandra kan man inte göra så mycket än :) Vi har lekt och stojjat som tusan mellan gångerna hon sovit. Hon blir helt tokig ibland :p
Nu ligger hon bredvid mej här och sover. Rör jag mej lite vaknar hon till för att kika så att jag inte smiter :p
Hon är just nu min lilla svans, flytter jag mej en millimeter flyttar hon också sej en millimeter :p

Sööööthunden! Jag är så otroligt glad :D

Bilder kommer senare :)

Kommentarer
Postat av: Rebecka

Tack!!!

Va kul att du hitta te mig! Ja vist e chihuahuan goaste lilla goingen! Ska bli kul å följa eran vardag, himla söt din lilla nellie! Lycka till me henne! Ja har haft ruben i 4månader, tiden går fort så ta vara på allt! Kela inte sönder relationen som ja gjort, Ruben tror att han e kung å de inte så kul.. Hon e stor fast liten!



ha en bra dag!! Nyfiken, hur mycke väger hon, Ruben vägre 960 när ja fick hem han å väger redan 2600g!

2011-07-25 @ 18:40:28
URL: http://lillaruben.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0