Eldkvarn 20110713

Som jag lovade - kvällen igår:

Den var grym, tokgrym! God mat, underbart sällskap och ett suveränt Eldkvarn!

Direkt efter jobbet cyklade jag upp till K där M och C även var. K och M fixade maten - grillat med råstekt potatis, sallad och bea. Till efterrätt bjöd C på jordgubbar och grädde. Hur gott som helst var både maten och jordgubbarna!

K och M stack ner på Coop en sväng efter maten och jag och C satt och pratade hundar och tokerier - mycket trevligt :)

Efter lite tjat från min och C's sida så kom vi sedan äntligen iväg. Efter ett X antal stopp och en väldigt-nära-krock-upplevelse mellan oss alla kom vi fram :p Väldigt mycket folk var det och självklart ingen sittplats till en början men tillslut hittade vi en ledig bänk. När vi kom dit spelade något förband, inget vi blev förvarnade om och bandet var rätt .. kasst :p På biljetten stod det att Eldkvarn skulle börja spela klockan åtta men först vid nio drog rockgubbarna igång. Men jag säger då det jag. Dom var SÅ. JÄVLA. BRA! Dom firar 40 år som artister i år, 40 jävla år. Vilka gubbar - fortfarande så fruktansvärt grymma!

Det enda jag har att påpeka är deras bemötande vid signeringen efteråt. Plura var faktiskt riktigt trevlig men dom runt om - jisses. Både de andra i Eldkvarn och de som skötte det hela var så himla otrevliga. Herregud. Gräsligt! Sådär blir man inte folkkär och sådär behandlar man inte sina fans gubbar!
Men M fick en autograf på dojjan och K på plånboken plus att dom fick till nån bild så dom var nöjda ändå :)

Jag kom som sagt hem vid tolv och somnade vid halv ett. Helt klart en kanonkväll trots att det var jävligt kallt där på slutet. Tack till alla inblandade! :) <3

Nedan kommer några bilder iallafall :)
Ska råna till mej några fler av de andra också så ni kan få se ;)




Bild 1: Plura!
Bild 2: Plura rockar!
Bild 3: Plura rockar jääärnet!
Bild 4: Plura och en skål i öl i ett plastglas :p
Bild 5: Knäppte ett lite roligt kort på C när hon knäppte kort på Plura :p
Sista bilden visar vad jag möttes av när jag skulle lägga mej :p
Jag hade lånat ut min lägenhet till mamma så att hon kunde duscha och göra sej klar för Eldkvarn efter sitt jobb och slippa åka hem emellan. På sängen låg sedan en bok inslagen med presentsnöre. Cesar Millans Cesar och hans hundar. På lappen stod det ungefär "Tack för lånet av lägenheten. Grattis på namnsdagen (i förskott) annars hinner du inte läsa den". Vilket ju stämmer. För jag har namnsdag den 21 Juli och hämtar Nellie den 24:e och då vill man ju helst ha läst dendär boken innan det. Vi pratade om boken lite löst häromdagen och sa att jag skulle ju ha läst den då han är grym på hundar och jag nog skulle få många bra tips. Men sas det liksom inte nå mer om det.
Så nu vet jag vad jag ska göra innan jag ska sova ikväll och ett antal kvällar framöver - läääääsa :D
TACKTACKTACK mamma. Du är som bäst! Jag älskar dej <3

Nu är det dags för lunch.


Kram
Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0