Getingshelvete!

Hej.

Förlåt för att jag inte skrivit på ett tag. Det var lite kaos här igår.

Jag och Nellie satt ute och hade det förjävla bra i det fina vädret när hon helt plötsligt får för sej att attackera en geting. Och med det sagt så förstår ni kanske vad som hände. Getingen tyckte inte om den det utan stack henne fort som tusan. Hon skrek och jag fick panik. Jag är själv nämligen sjukligt rädd för getingar och att då sen få höra sin lilla bäbis skrika efter en närkontakt med en gjorde bara så jävla ont.
Hon skrek och gnällde och jag grät. I panik ringde jag K och frågade vafan jag skulle göra och om deras chihuahua hade varit med om detta nån gång. Efter lite googlande kom vi fram till att det inte var farligt för henne men att jag skulle hålla koll så då kunde jag lugna ner sej iallafall lite. Tog upp Nellie för att kika hur det såg ut och såg nått på hakan - jag trodde det var lite jord bara så jag sullade för att få bort det. Men då gallskrek hon, verkligen gallskrek!
K kastade sej på cykeln för att komma till undsättning. Så snart vi kom in ringde jag även min mamma som sa att hon skulle komma in bara hon slutat.
När båda var här så kollade dom på henne och såg att det jag trodde var jord var egentligen gadden från getingen. Inte undra på att hon skrek. Stackars älsklingen!
Vi bestämde oss iallafall för att försöka få ut den, vilket var lättare sagt än gjort. Men efter många om och men så fick vi ut den. Det var ingen liten gadd direkt så jag förstår verkligen att det gjorde ont, fyfan.
Direkt när vi fått ut den blev hon mycket bättre och på bara någon timme så var hon helt återställd.

Tacktacktack mamma och K för hjälpen ! :)

Älskade Nellie, det var inte lätt att se dej så.

Natten gick iallafall hur bra som helst. Vi somnade vid elva kanske och sen fick jag sova till kvart i åtta innan det var dags för morgonpromenaden. Skönt :)

Tidigare i veckan har Nellie fått träffa en del vänner och familj. Hon är väldigt tillbakadragen och undviker gärna att hälsa. Hon ska sitta så nära mej som bara är möjligt och vägrar gå fram. Men bara hon blir lite äldre så blir hon nog lite mer framåt. Söten min <3

Näe, nu ska jag ta och mysa med min sovande Nellie :)

Ha en fin dag.

Kommentarer
Postat av: Sanna

gud vilken söt liten vovve du har !

jag har en blandras av chihuahua och papillon och är så stolt och nöjd med henne så det är inte klokt

2011-07-31 @ 01:03:13
URL: http://moonzanna.se
Postat av: Tove bf 3 okt <3

Vilken tur att det gick så bra ändå, man känner sig så hjälplös när nåt händer ens hund! :/

2011-08-01 @ 15:38:52
URL: http://nevani.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0