Veterinärbesök

Hejs.

Tänkte bara kika in och uppdatera lite snabbt.

Nellie är hos veterinären idag, valptänderna ska dras. Eftersom att hon inte tappade just hörntänderna själv så tyckte dom att det var lika bra att dra dom. Så i förmiddags vid kvart i elva lämnade jag Nellie där och ska få åka och hämta hem henne om ungefär en halvtimme.
När vi kom dit så fick vi först väga - 1,95 kg väger storkråkan min nu :) Sen fick vi gå in i ett rum där Nellie fick en spruta med lugnande och smärtstillande, det skulle verka i 20 - 30 minuter så då satt vi kvar där inne och mös tills veterinären kom och hämtade henne och jag fick åka hem. Gullig som hon, vår veterinär, är så sa hon att om Nellie (som är väldigt skraj av sej) inte tyckte om att ligga i uppvakningsburen så skulle hon få vara inne med dom på personalrummet! <3

Jag har haft det riktigt jobbigt både igår och nu idag, nervös som få. Usch! Dum som man är så har man ju läst skräckhistorier om att det hänt att hundar aldrig mer vaknat upp efter narkosen och så. Inte kul!
Men jag har haft underbara människor runt om mej som lugnat mej så just nu känns det faktiskt rätt okej. Plus att det var samma veterinär som vi tidigare hade när hon fick 12v-sprutan och hon är väldigt väldigt bra så det känns oerhört tryggt att vi fick henne igen.

Här hemma så är det väldigt ovant att vara utan hund kan jag säga. Minsta lilla grej så tänker man att man ska höra hur hon kommer tassandes för att kika vad tusan jag sysslar med, men hon kommer inte. Men snart är hon hemma igen så då är ordningen återställd! :p

Hade planerat att luncha med en av mina absolut bästa vänner idag men det blev inte av. Blir så jävla less! Nu får saker och ting börja gå min väg tycker jag!

Näe, nu ska jag städa lite här hemma innan det är dags att åka iväg och hämta hem min gojänta.

Uppdaterar mer ikväll. Har ett gäng bilder som jag tänkte dela med mej av också :)

En bild från när vi mös hos veterinären:

Älskade du! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0